torstai 16. elokuuta 2007

Mintun ensimmäiset agilitykisat



Minttu kisasi ekaa kertaa Lapualla 5.8.2007
Tavoitteena oli
ettei Minttu karkaa käsistä omille esteille. Tavoite saavutettu, se ei
tehnyt mitään erityisen sinkoavaa ja pysyi kohtuudella käsissä.
Ensin oli hyppyrata




Heti 2. este kierrettiin väärältä puolelta. Siitä vitonen. Minä ohjasin
sen liian aikaisin tuohon suuntaan. Minttu oli aavistuksen
flataasemmalla tuulella kuin normaalisti. Okserilla taisi tulla riman
tiputus, ainakin Minttu hyppäsi sellaisen esteen ekaa kertaa vasta kisa
rataa ennen. Minttu kaahasi putken niin lujaa, etten ehtinyt köpötellä
kepeille oikeisiin asemiin näyttämään. Minttu juoksi keppien
puolimaihin, kääntyi minua kohden ja alkoi louskuttaa. Siinä sitä aikaa
sitten tuhlaantuikin.. nopean  "kartanlukijana toimin minä, jos
sinä olet NYT hiljaa" -neuvottelun jälkeen suoritimme loput radasta.
Yliaikaa 9,45 sekkaa. Kokonaistulos 24,45 ja sijoitus 6/17

toisena oli vuorossa agilityrata.



Tämä rata tuntui hyvältä. Minttu meni hienosti ja jopa kuunteli minua.
Keinulle se meni, mikä oli yllättävää. Se suoritti sen hitaasti ja
varovaisesti, vaikka tällä on ollut ongelmia. (eikä olla päästy edes
keinua treenimään) Vitonen keinun ylösmeno kontaktilta. 13 numeron
putken jälkeen minä hoin "täällä, täällä, täälläääääääääh!!" mikä ei
merkitse Mintulle mitään.. Minttu meni omasta mielestään loogisesti
A-esteelle. HYLL tuli, mutta muuten rata oli loistelias. Niin, ja
olisinhan minä voinut juosta edes vähän..



en kyllä tiedä olivatko nämä kuitenkaan ekat mintun viralliset
viralliset... Onneton ohjaaja oli maksanut lisenssin väärälle tilille.
Lisenssimaksu suoritettu oikeaan osoitteeseen vasta kisan jälkeen.
Meidän hurjan upeat tulokset voidaan mitätöidä. Heh, samapa tuo.
Ilmoitin plikan jo seuraaviin "ensimmäisiin" agilitykisoihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti